maandag 19 augustus 2024

Veilig voelen.

Mij veilig kunnen voelen in alles wat ik deel en kan laten  sluimeren,zonder dat ik het wist. Nu  achteraf ik mij altijd veilig wilde voelen in elke vorm die het heeft.Mijn bed kan verschuiven netzolang, totdat ik voel dat ik mijzelf op kan vangen ,en vanuit mijn rust alles goed moet hangen,de schilderijen die ik heb, vaak van plaats gewisseld heb,niet alleen om mij veilig te voelen ,maar dat het moet kloppen in wat ik vertel.
Mij veilig kunnen voelen met mijzelf heb ik terug kunnen vinden in alles wat ik beschrijf,door mijn eigen klank te horen en kan zien in wat ik schrijf.Mij die veiligheid heeft gegeven om te schrijven wat ik wil,alleen rekening kan houden met mijzelf en mij veilig stel,in de oorzaak hoe het kan komen en kan zien, wat echte veiligheid kan betekenen waarin het zich diend,om de basis te blijven voelen, in wat er is.Maar als ik niet genoeg kan voelen dat er geen veiligheid is,dan verbreek ik wat contacten,dan laat ik zien hoe onveilig ik mij kan voelen, in het doen alsof.Dan de smaak  kan krijgen, als ik voel, dat weinge gewend zijn om te luisteren naar zichzelf,en ik mij daar heel onveilig in kan voelen,op de manier waarop iemand spreekt en ik niet kan voelen dat het is gemeend.Dan de veiligheid ontbreekt en mij niet kan laven in een gesprek, maar ook weet dat ik altijd weer thuis kan komen bij mijzelf.Soms wat overstuur kan raken, omdat ik voel, hoe ver de ander over zichzelf dan spreekt.Wat mij veiligheid kan geven in de lach die ik heb,in het open durven staan naar de ander,maar zodra ik voel, dat ik de veiligheid  mis,ook altijd als een wervel neer kan dalen. Mij altijd veilig kan voelen bij diegene, die net als ik kan ervaren, in de gratie die het heeft,veel kan zeggen in de tijd die ik er voor neem,om mij werkelijk veilig te kunnen voelen in alles wat er kan ontstaan.Waar het soms kan gebeuren,dat er dan een mooi contact kan ontstaan.Niet dat het een zekerheid zou moeten zijn,maar in het vertellen aan mijzelf, ik thuis blijf komen in wat ik schrijf.Mij veilig kan voelen met mijzelf.Daar veel voor over kan hebben in wat ik beschrijf.Geen titel nog kan vinden in wat het bereikt,maar had vandaag ineens het gevoel om over veiligheid te schrijven.Omdat ik ook wel zie,dat een ontmoeting met mijzelf ,mij ook veilig wil voelen met mijzelf.De veiligheid die ik mis, heeft echt te maken hoe het is, om werkelijk te gaan spreken met mijzelf,om werkelijk te schrijven wat er kan ontstaan.Heeft echt te maken, dat de veiligheid die ik zocht  ook heb gemist.Maar ligt, in eigen bereik,ligt in eigen taal die men is vergeten, daarin veel te veel aan een ander overlaat,en zo de onveiligheid kan creĆ«ren om niet te kunnen luisteren naar jezelf.
Het is de veiligheid die ik wil voelen, in alles wat ik beschrijf en kan delen op mijn blog.In vele misvattingen ben gestapt omdat ik niet kon voelen hoe veilig het eigenlijk was, om werkelijk naar mijzelf te kunnen schrijven en te luisteren.Om te ondervinden dat in iedere zin die ik zet, ontstaan is vanuit een veilig voelen met mijzelf.

Geen opmerkingen:

Handelingen.

Alleen mijn handeling te kunnen voelen,daar waar ik op let,niet zo kan beleven in iedere letter die ik zet, het om zou kunnen keren.Achterui...