zondag 6 oktober 2024

Sieraad ๐Ÿ’

Het kunnen waken over dit moment ,alsof ik een sieraad in handen heb,alsof ik mijn tijd ver vooruit ben,alsof mijn creรซren in wat ik schrijf, mijzelf wakker weet te houden , in wat het krijgt.Geen weerslag of bekendheid kan gaan wenden,geen stalen verbinding neer kan zetten dan alleen een mening die ik heb, daar zo voorzichtig mogelijk in had willen zijn,maar voel nu wel,dat mijn redenatie in hoe het klinkt, als witte zand omhoog zou kunnen stuiven om toch te blijven zien,dat de mogenlijkheid om zo te schrijven niets anders is, dan te leven in dit moment.Ieder moment het zich kan keren,kan verstaan dat wat ik schrijf, aan mijzelf kan laten weten,zoals de dag zich laat zien,waarin ik blijf beschrijven, wat mij ook werkelijk diend.Ik heb geen toverspreuken waarin het stafje ontbreekt,waarin de eerst volgende, die dit leest ik helemaal niet hoef te kennen.Omdat ik mijzelf  kan brengen in een mooie focus, een trance kan hebben en dan die verbinding geeft.Dat in alle momenten van mijn schrijven, mij steeds bewuster wordt, hoe het kan lopen als ik voel dat ik een sieraad in handen heb.Dat als ik er naar kijk, mij zo gelukkig voel,mij zoveel heeft gegeven,dat niet alleen mijn schrijven mij zo vult,maar de juiste momenten in mijn delen.In hoe het voelt om mijzelf ieder moment te kunnen horen,mijzelf te blijven zien en dat net als een sieraad blijft glinsteren.Blijft ontstaan en er geen betere weg had kunnen kiezen,dan te weten, dat ook in mijn schrijven steeds iets anders kan ontstaan.Steeds iets kan laten zien waar ik nooit bij stil had gestaan, als ik niet zou schrijven, als ik niet open zou durven staan voor de stilte ,voor de liefde die dan komt,en dan vanuit een mooie diepte, de zinnen komen die gisteren nog niet bestonden.Maar vandaag de aandacht vragen in dit moment en dit als een sieraad weet te dragen, totdat ik niets meer heb te vertellen ....

Geen opmerkingen:

Sieraad ๐Ÿ’

Het kunnen waken over dit moment ,alsof ik een sieraad in handen heb,alsof ik mijn tijd ver vooruit ben,alsof mijn creรซren in wat ik schrijf...